Dat waren de eerste dagen - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Silke Minnema - WaarBenJij.nu Dat waren de eerste dagen - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Silke Minnema - WaarBenJij.nu

Dat waren de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Silke

21 Januari 2014 | Aruba, Oranjestad

Zondag ochtend stonden we dan op Schiphol, alle ouders,broers,zussen en zelfs onze docent waren er. Na afscheid genomen te hebben zijn wij vertrokken. De vlucht is allemaal goed verlopen, een heel klein beetje turbulentie maar dat konden we aan.Rond 5 uur ben ik veilig aangekomen in Aruba. Toen we het vliegtuig uitstapte voelde je gelijk een warme lucht, al snel werden de dikke kleren ingeruild voor wat luchtigere kleren. We werden opgehaald door Thijs en Tony dat zijn onze stagebegeleiders, en de jongens van onze klas die daar de afgelopen 5 maanden hebben gezeten. We konden kiezen om mee te gaan op een boot of eerst onze spullen weg te brengen en even te wennen. Wij vonden het wel fijn om even rustig te wennen en zijn naar Perle D'or gegaan, dat is waar we nu verblijven. Toen we aankwamen zaten er al allerlei stagiaires lekker bij het zwembad, hierdoor leerde we al gelijk veel mensen kennen. Een groot aantal hiervan gaat deze of volgende week naar huis. De nieuwe lading studenten komt dan deze kant op. Het is een erg gezellig verblijf omdat er allemaal studenten zitten en iedereen kent elkaar. Sjoerd,Irma en Lotte komen over 2,5 maand ook deze kant op, neem de oordoppen maar mee haha, want zij zitten ook tussen ons in.

De eerste avond zijn wij gelijk mee gaan stappen, onder het motto: Je jetlag zo lang mogelijk uit te stellen. We waren met een grote groep wat het erg gezellig maakte. Waar we heen gingen was gewoon in de buitenlucht, dat is echt heerlijk als het al zo warm is. Maar om twaalf uur begonnen onze ogen wel echt heel erg te hangen en zijn we terug gegaan. Omdat we geen auto hadden nog zijn we weggebracht. Die nacht werd ik om vier uur weer wakker, het voelde alsof het s'ochtends was en ik op moest staan. Ik ben toch nog maar even blijven liggen en om zes uur besloten om mijn tas maar eens uit te pakken en alles netjes neer te leggen. We hebben toen lekker aan het zwembad gelegen en daarna naar de winkel geweest, omdat we natuurlijk helemaal niks hebben. Pleun en ik maakte in Oostenrijk altijd groente pakketten om ze in de vriezer te bewaren. Dat hebben we nu weer gedaan, lekker handig ook.
Vandaag, het is hier nu 10 uur s'ochtends, gaan we een auto huren want zonder een auto kan je hier echt niks. Als dat allemaal gelukt is gaan we naar het strand om weer lekker te leggen. Morgen beginnen we op de school, die maar op 3 min afstand lopen ligt. Vanaf maandag nemen wij alle lessen van de jongens over en gaat het echt beginnen. Het blijft allemaal nog even spannend hoe het zal gaan, maar ik heb er vertrouwen in.
Het internet is hier niet zo heel goed dus foto's uploaden duurt even, binnenkort zullen alle foto's volgen.
Fijne dag allemaal en ik zal snel weer een verhaal sturen.

Liefs Silke

  • 22 Januari 2014 - 08:02

    Eva:

    He Sil! Klinkt goed allemaal! Volgens mij als ik het zo hoor zit je wel op je plek daar en ben je volgens mij niet van plan om volgende week alweer terug in het vliegtuig naar het koude kikkerlandje te zitten! Ik ben alweer benieuwd hoe je volgende verslaggie zal zijn. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 8332

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Aruba

Landen bezocht: