Alweer een week om - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Silke Minnema - WaarBenJij.nu Alweer een week om - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Silke Minnema - WaarBenJij.nu

Alweer een week om

Blijf op de hoogte en volg Silke

27 Januari 2014 | Aruba, Oranjestad

Daar zit ik dan lekker aan het zwembad dit bericht te typen. Ik hoop dat het bericht doorkomt want het internet is echt slecht hier. Dus ook mijn excuses voor als ik niet reageer op berichtjes. Maar ik zal eens vertellen over hoe het hier nu is. Het weer is hier echt geweldig, heel erg lekker warm maar door de wind die er de hele dag is is het goed ui te houden. Ik kreeg al updates dat het bij jullie aan het sneeuwen is of echt vies weer. Helaas is het nadeel dat ik een paar dagen geleden heel erg verbrand ben. Mijn benen waren vuurrood, gelukkig is dat al weer wat bijgetrokken. Toen we hier aankwamen werden we uitgelachen dat we nog zo wit waren. Ook de muggen hier hebben het op mij gemunt, mijn benen zitten helemaal onder, maar dat is ook al weer wat beter. Zo klinkt het net alsof ik negatief ben maar ik heb hier echt ontzettend naar mijn zin! De afgelopen week hebben we veel leuke dingen gedaan omdat we nog veel vrij waren. We zijn vaak naar het strand geweest dat is echt heel erg mooi. Blauwe zee en witte stranden heerlijk! Gister zijn we met Maurice, dat is een klasgenootje die hier nog zit, de hooiberg opgegaan. Dat is een berg waar, als je op de top staat, je heel Aruba kan zien en als je geluk heb zelfs Venezuela. En we hadden geluk, dat is wel apart om te zien dat je een heel land kan zien. Het is natuurlijk ook een klein eiland maar toch. We hebben daar lekker gezeten en genoten van de zon. Hierna zijn wij naar de Zeerover gegaan, dat is een ja hoe zal ik het noemen. Het is geen restaurant geen kantine een beetje het idee wat je hebt bij een vreetschuur zoiets ha ha. Maar het was echt zo lekker. Je kiest de vis uit die je wil en dan krijg je een kaartje mee en komen ze het brengen als het klaar is. Het wordt dan gebracht in zo'n bak waar je ook je afwas in zou kunnen doen. Je krijgt een plastic vork maarja daar heb je ook niet veel aan, dus gewoon lekker met je handen eten, ik vond het echt wat hebben eten met je handen. Het ligt aan het water waardoor je mooi uitzicht hebt. We stonden en toen ging de zon onder helaas was ik net te laat met mijn fototoestel maar dat komt nog wel! net zoals alle foto's want het is heel lastig uploaden hier.

Verder ben ik twee dagen op de basisschool geweest waar we les gaan geven, zo hadden we een beetje een indruk van de school en de kinderen. Morgen begin ik met de eerste lessen. Spannend maar wel heel erg leuk, ook heb ik morgen nog de BSO.

Het is even wennen aan het leven hier, het gaat allemaal lekker rustig. Als we ergens om 11 uur moeten zijn kan je prima om 11 uur hier wegrijden. Dat is wel even wennen aangezien ik niet van te laat komen houdt maar goed.
We hebben ook een heel leuk autootje met z'n drieën, een kleine Chevrolet Spark. Helaas is er deze week iemand tegen aangereden waardoor we al gelijk naar de garage moesten, maar dat wordt morgen als het goed is opgelost, ook dit kan later worden hier.

Verder koken we elke avond met z'n vieren, erg gezellig en lekker. We zijn erachter gekomen dat we hier ook lekker kunnen sporten hier. We kunnen bootcamp lessen volgen bij een oud militair als dat maar goed gaat...
Ik ben op donderdag avond met Emma aan het hockeyen want ook dat kan hier. Het is een team wat bestaat uit Nederlanders en wij zijn zeker de jongste aangezien er mannen van in de 40 bijzitten, maar het is erg gezellig.

Jullie liggen waarschijnlijk al lekker te slapen, ik ga zo eten.
Een hele fijne week allemaal en ik zal snel weer iets erop zetten als het internet meewerkt.

Liefs Silke

  • 27 Januari 2014 - 23:04

    Maarten:

    Leuk om te lezen!
    Succes morgen!

  • 27 Januari 2014 - 23:19

    Rachel:

    Leuk dat jullie het naar je zin hebben!
    Goed insmeren maar en succes morgen met je eerste dag stage.

  • 28 Januari 2014 - 07:53

    Irma :

    Ha Silke,
    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Ben wel benieuwd naar de witte stranden en blauwe zee, klinkt goed.
    Succes deze week, geniet ervan.
    Dikke kus, Irma.

  • 01 Februari 2014 - 14:42

    Oma En Jessica:

    hallo silke, wat leuk om al je verhalen te lezen, oma wou wel even kijken daar. veel plezier, groetjes van oma en Jessica.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 8340

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Aruba

Landen bezocht: