Lekker aan het genieten:) - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Silke Minnema - WaarBenJij.nu Lekker aan het genieten:) - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Silke Minnema - WaarBenJij.nu

Lekker aan het genieten:)

Blijf op de hoogte en volg Silke

10 Februari 2014 | Aruba, Oranjestad

En dan zit ik hier alweer drie weken, ik kan bijna standaard beginnen met wat gaat de tijd toch snel, maar het is ook echt zo. De afgelopen week zijn we begonnen met onze schoolopdrachten, wij willen graag zo snel mogelijk alles duidelijk hebben en zo snel mogelijk dit ook klaar hebben. Als onze planning klopt zijn we over ongeveer 2 maanden klaar met onze schoolopdrachten en hebben we ook nog tijd zat om van alle dingen hier te genieten.

Vanavond (maandagavond) gaan wij bij Hips kijken, daar kan je salsa cursussen volgen. Ik ben erg benieuwd aangezien wij natuurlijk van die Nederlandse heupen hebben.
Afgelopen week zijn er heel veel nieuwe stagiaires bij gekomen het zijn vooral meiden, een gezellig bende dus. Wat echt ontzettend toevallig is is dat veel van deze meiden uit de buurt van Nijmegen komen. Als we dan in een gesprek waren kom je erachter dat we dezelfde mensen kennen. Het leuke eraan is dat je snel mensen leert kennen en met ze optrekt. Iedereen is hier voor stage en overdag wordt er gewerkt en ‘s Avonds zit je gezellig bij elkaar.
Gister was er een strand feest maar dit was helaas niet zo geslaagd, omdat het de laatste avond was van een meisje hier zijn we met z’n allen ergens gaan eten.
En dan begint de stage week weer, op de maandag geef ik 1 les, op dinsdag 2 en op woensdag ook 2. Op de dinsdag is de prickici en die lessen geven Pleun en ik samen, op dinsdag na school heb ik nog Time2Play dat duurt tot half 4. De normale lessen duren maar tot 1 uur dus ben ik elke dag behalve dinsdag om kwart over 1 weer thuis. We hebben dus redelijk veel vrije tijd, hierdoor ben ik al best wel bijgekleurd. Helaas lukt het niet om een foto toe te voegen maar ik ben al goed bruin:)

Elke avond koken wij hier met z'n drieën en dat is niet normaal, aangezien iedereen eten gaat halen of uiteten. Elke avond komen er wel mensen kijken wat we weer aan het maken zijn, de meeste zijn toch wel een beetje jaloers. Er komen ook al vragen of wij niet een afhaal restaurant kunnen beginnen, kunnen we nog wat geld aan verdienen ook. Maar dat gaat ons toch wat ver haha. Wij doen elke week boodschappen en halen dan veel groente en vlees. Van de groente maken wij zelf pakketjes en die vriezen we in. Lekker makkelijk 's Avonds pak je een zakje en je hebt je groeten, hetzelfde doen we met het vlees. Alleen de vriezer is hier niet zo goed dus elke dag zijn we de pakketjes aan het omdraaien zodat ze goed bevroren blijven. Je moet er wat voor over hebben maar dan heb je ook wat.

Iedereen is hier heel druk met het carnaval, dat is het spektakel van het jaar. Er wordt dan ook met geld gesmeten, want je moet natuurlijk het mooiste kostuum hebben. Vrijdag zijn er hier op school verkiezingen voor de prins en prinses, dat is al een hele happening. Zaterdag 22 februari is de kinderparade, hier gaan wij ook bij meelopen. Gelukkig hoeven wij niet zo'n gek pak aan, aangezien het voor de kinderen is en wij begeleiders zijn. De kinderen konden hier op school ook een jurk of een pak kopen, wat natuurlijk over de top was maar ontzettend leuk. Ik zal jullie volgende week vertellen hoe het was! Iedereen zegt dat we wat gaan meemaken dus ik ben benieuwd.

Ik denk dat ik de helft nog vergeten ben te vertellen, maar dat komt dan wel als ik weer in Nederland ben. Dan heb ik dan ook nog wat te vertellen :)

Mocht iemand graag een kaartje willen sturen kan dat naar:
Perle Dor
Silke Minnema
Boegoeroei 11Z
Aruba Noord

Liefs Silke

  • 10 Februari 2014 - 20:46

    Leida Van Doorn:

    Silleke ,leuk verslag, en ik ken meteen het adres van pleun ,groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 8328

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Aruba

Landen bezocht: