9 weken gehad nog 11 te gaan! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Silke Minnema - WaarBenJij.nu 9 weken gehad nog 11 te gaan! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Silke Minnema - WaarBenJij.nu

9 weken gehad nog 11 te gaan!

Blijf op de hoogte en volg Silke

20 Maart 2014 | Aruba, Oranjestad

Het is alweer even geleden dat ik een verslag heb geschreven dus ik heb wel het een en ander te melden.
Twee weken geleden hadden we vakantie en hier hebben we ook lekker van genoten, we zijn veel naar het strand geweest. In de afgelopen twee weken zijn er veel dingen gebeurd, ik ben begonnen met het duiken, en heb ik alweer twee lessen gehad. De eerste les ging niet zo heel goed aangezien we alle drie moeite hadden met het klaren van onze oren waardoor we eerder moesten stoppen.
Vorige week zijn we weer verder gegaan en dit ging heel goed! Tot ongeveer 13 meter diep zijn we geweest, in het begin is het een raar gevoel om zo diep onder water te zijn. Na een tijdje ben je helemaal gewend en is het heel rustig. We hebben veel verschillende vissen gezien en een 2 meter lange slang. Hoe die slang heet heb ik geen idee meer van maar wat ik niet ben vergeten is dat de tanden ervan sterker zijn dan die van een haai.
De instructeur wees ons naar iets onder een steen en daar zat die slang dus, ik schrok er wel even van. De instructeur heeft altijd een fotocamera vast waarmee hij ontzettend mooie foto’s maakt. Deze zal ik ook nog een keer met jullie delen. Nog drie lessen te gaan en dan hebben we als het goed is onze Paddi.

We zijn ook al aan het kijken wat we allemaal zouden kunnen doen in Curaçao, veel studenten die hier zijn zijn al naar Curacao geweest dus zo krijgen we veel tips. Het gaat natuurlijk ook een weekje zijn waar we lekker gaan genieten van alles. Ik vertel natuurlijk veel leuke dingen maar we zijn ook zeker wel bezig met school.
De tijd gaat nu wel hard dus we zijn goed bezig om alles op tijd af te ronden.

Bij het Salsa dansen hebben we ook al 4 lessen gehad, nog maar twee te gaan en dan zijn hebben we niveau 1. De basisstappen komen natuurlijk elke week terug, maar er komt nu sneller wat bij omdat we bijna bij het eind zijn. We maken al draaien en halve manen, ja het is allemaal wat. Afgelopen vrijdag kregen we te zien wat we moeten kunnen als we klaar zijn, dat is nog even heel hard oefenen.

We hebben afgelopen tijd ook vaak het strand bezocht al helemaal in de vakantie natuurlijk. We zijn ook naar Natural Pool geweest. Zoals de naam al doet vermoeden is het een zwembad wat natuurlijk is gevormd. Het is een plek waar het water vanaf de zee instroomt en daar blijft liggen, hierdoor is het water dus erg warm. Als je er over nadenkt ook niet heel erg fris als je keek hoeveel mensen er in zaten, maar daar denken we maar even niet aan. Iets verderop heb je een ‘gewoon’ strand waar je kan liggen dit is ook erg mooi. Er zijn daar verschillende cliffs waar je vanaf kan springen. En dat moest natuurlijk ook gebeuren, en ik ben nog helemaal heel dus ook dat kan weer van het lijstje af.

Afgelopen zaterdag zijn we gaan Quad rijden, dat was in het begin ook wel even spannend. Ik ben natuurlijk ook niet zo heel groot, waardoor ik ver naar voren moest leunen om bij het stuur te komen.
We kregen wat uitleg over de rem en het gaspedaal en daar gingen we hoor. We reden over grote keien waarvan ik soms afvroeg of we daar wel echt over heen konden, maar het kon allemaal. In het begin is het echt even wennen hoe je met zo’n ding moet omgaan, maar na verloop van tijd ben je er aan gewend en gaat het vanzelf.
Toen we klaar waren merkte ik het wel in mijn armen, ik heb toch best wel gespannen gezeten. Maar het was echt ontzettend leuk! Het is ook wel echt wat voor mannen, rijden door de modder en helemaal onder het stof zitten.

Ik heb ook de laatste tijd wat kaartjes gekregen van Jessica,Wily,Joris en Juriaan. Van Mebius en Els, van Opa en Oma de Vries, Papa en Mama, heel erg leuk en heel erg bedankt. Helaas is die van Lotte niet aangekomen… Ze hangen boven mijn bureau dus ik bekijk ze elke dag. Het kan soms wel 4 weken duren voordat een kaartje hier aankomt of zelfs helemaal niet.

En er staat nog een hele mooie reis gepland naast Curaçao, we gaan namelijk ook nog naar Miami!
Daar moet natuurlijk ook het een en ander geshopt worden ha ha. En natuurlijk gaan we ook culturele dingen doen, want dat hoort er natuurlijk bij. Ik wil zelf graag naar het Holocaust Memorial, dit schijnt heel erg indrukwekkend te zijn. Als we hiervan terug komen gaan we vier dagen later al naar huis, dus het is echt iets om nog naar uit te kijken.

Omdat ik natuurlijk bijna op de helft zit, begint het einde steeds meer in zicht te komen, dat betekend ook het afstuderen. Ik ben er nog niet zo mee bezig, maar als ik er dan aan denkt wordt het toch wat spannend. Dat zal dan echt mijn eerste diploma worden, toch wel een om trots op te zijn! Als ik dan afgestudeerd ben ga ik aankomend jaar beginnen aan de HAN, de opleiding Sport en Bewegings Educatie. Ik moet alleen nog een sportmedische keuring ondergaan en dan ben ik aangenomen. Omdat ik al een gesprek heb gehad was alles zo goed. Een spannende nieuwe stap maar ik heb er zin in! Maar eerst het CIOS nog goed afronden natuurlijk.

Ik hoop dat jullie nog van mijn verhalen kunnen genieten.
Alvast een fijn weekend en tot het volgende verhaal

Liefs Silke

  • 21 Maart 2014 - 08:17

    Irma De Vries:

    Dag lieve Silke,

    Al 9 weken weg. Wat heb je ontzettend veel gedaan.
    Het behalen van je diploma is zeker iets om hartstikke trots op te zijn!
    Over 3 weken zien we je in Aruba. Heb er erg veel zin in, vooral om jou te zien en je verhalen te horen.

    Dikke kus,
    Irma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 8339

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Aruba

Landen bezocht: