Familie is gearriveerd!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Silke Minnema - WaarBenJij.nu Familie is gearriveerd!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Silke Minnema - WaarBenJij.nu

Familie is gearriveerd!!

Blijf op de hoogte en volg Silke

15 April 2014 | Aruba, Oranjestad

En daar stond ik dan zondag om 16.10 op het vliegveld. Toen ik aankwam stond er dat Arke fly nog niet was geland dus ik moest nog even geduld hebben. Op een gegeven moment zie ik allerlei kinderen om mij heen staan die ik gymles geef. Zij kregen ook veel familieleden op bezoek. Om 16.45 was het dan zover daar kwamen ze aan!
Drie witte gezichten van een lange reis. Ik was erg blij om ze te zien, en zij mij ook volgens mij. Ik heb niet meer in de gaten dat ik zo bruin ben, maar toen ik mij vergeleek met hun was het wel duidelijk te zien dat ik erg bruin ben. Irma is met mij mee gereden in de auto, Lotte en Sjoerd zijn met de tourbus meegegaan. Zij kwamen langs allerlei mooie hotels maar helaas mochten ze daar niet uitstappen.
Mama en ik hadden alvast de sleutels gevraagd hierdoor konden we alle koffers vast neerzetten. Het was voor hun wel even wennen waar ze terecht waren gekomen, het is echt een simpel onderkomen. Toen de dame van de Arke fly al zei het is een simpel onderkomen had er al een belletje moeten gaan rinkelen. Maar goed het is maar voor een weekje en het is heel gezellig dat we zo dicht bij elkaar zitten.
We kunnen zo even bij elkaar langs lopen, dat is wel heel fijn.

Zondag avond zijn we naar Oranjestad geweest om even een indruk te krijgen, we hebben er ook wat gedronken en wat kleins gegeten. Aangezien het voor Sjoerd,Irma en Lotte al midden in de nacht was waren ze erg moe en zijn we terug gegaan en zijn ze op bed gegaan.

Maandag had ik gewoon stage en daarna had ik mijn duikexamen. We zijn begonnen met de duik om daarna het theorie examen te maken. Dit examen mochten we met z'n tweeën maken dus zo zwaar was het niet. Nadat we dit gedaan hadden werden de vragen nagekeken, dit werd ook met ons samen gedaan zodat we meteen konden zien wat we anders moesten doen. Nadat we alle vragen nagekeken hadden waren we geslaagd en kregen we ons logboek, hierin kan je alle duiken bijhouden.
Dus weer een mooi certificaat erbij, hierdoor kunnen we in Curaçao ook gaan duiken.
Helaas is Curaçao op het moment nog even onduidelijk, aangezien er allemaal verhalen de ronde doen over faillissement van de vliegtuigmaatschappij. Deze week gaan we langs het bureau om wat meer duidelijkheid te krijgen, hopelijk valt het mee en kunnen we volgende week dinsdag gewoon vertrekken.

Afgelopen zaterdag hebben we de verjaardag van Floor gevierd, we hadden allerlei tapas hapjes gemaakt. Natuurlijk hadden we veel te veel, hierdoor hebben we nog wat mensen uitgenodigd die mee konden eten. Dit was heel erg gezellig, lekker met z'n allen gezellig zitten.

Deze week zullen we het strand vaak gaan bezoeken. Ook zullen alle high lights bezocht worden, natuurlijk de hooiberg. De natural pool en het park. In een week kunnen we dit allemaal bekijken dus dat is wel erg leuk. Het zal een ontspannen weekje worden.

Op donderdag wordt er hier op school Pasen gevierd, we hebben een paasontbijt en er worden paaseieren verstopt. Vrijdag zijn we vrij dus dat is een kort weekje.

Maandag avond vliegen papa,mama, en lot weer naar huis, dus deze dag kunnen we ook nog wat doen. En dan, als het allemaal goed is, vertrek ik dinsdag naar Curaçao tot zondag.

Onze docent komt 21 mei ook nog op bezoek, voor een lekker weekje en om onze examen les af te nemen. Na deze week zijn we klaar met onze stage en kunnen we, als het goed is, trots zijn dat we alles behaald hebben en ons diploma hebben.
Na deze week heb ik nog het mooie vooruitzicht naar Miami en dan zit de tijd hier alweer op.

We merken dat alles nu echt snel gaat, we moeten nog van alles genieten wat we meemaken, want voor je het weet is het weer over.
Ik heb nog veel mooie dingen waar ik naar kan uitkijken dus dat komt helemaal goed hier!

Het hockey gaat in Nederland natuurlijk ook gewoon door, ik merk dat ik dat wel echt heel erg mis. Hier hockey ik een keer in de week en daar kan ik al erg van genieten. Ze hebben mij gevraagd of ik mee wilden helpen met de trainingen geven op zaterdag en dinsdag. Afgelopen zaterdag ben ik er al geweest en dit was heel erg leuk.
Deze twee weken wordt het alleen een beetje lastig omdat mijn ouders en zus er zijn, en omdat we daarna naar Curaçao gaan. Daarna wil ik het wel gaan doen. Dit zal nog maar een paar weken zijn maar ze waren er erg blij mee.
De kinderen die er komen zijn van verschillende leeftijden, er is een jong groepje en een oud groepje, hier zit ook veel verschil in. Maar het leuke eraan is dat ze veel van elkaar leren door de niveau verschillen.

Ik denk dat jullie ook kunnen lezen dat ik het nog steeds erg naar mijn zin heb en dat door dat mijn familie er nu is, ik weer nieuwe energie krijg. Het is zo leuk om hun te laten zien wat voor leven ik hier nu heb. Dat ze zich wat kunnen voorstellen bij mijn verhalen.

Volgens mij heb ik alles wel weer zo'n beetje verteld. Een hele fijne week en tot het volgende verslag.

Liefs Sil

  • 15 April 2014 - 16:15

    Leida Van Doorn:

    Leuk verslag silleke, geniet van het gezelschap van je ouders en zus,de laatste weken vliegen voorbij, dus genieten

  • 15 April 2014 - 19:10

    Jessica:

    Hoi silke! leuk om weer over je avonturen te lezen! Heel veel plezier met Sjoerd, Irma en Lotte en laat ze maar een hoop zien van het eiland! Geniet nog maar even in Curaçao en Miami en ook van het mooie weer want hier is het maar 12 graden! Veel groetjes van Wilie en Jessica, Juriaan en Joris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 8337

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Aruba

Landen bezocht: