En dan is het alweer bijna carnavals vakantie - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Silke Minnema - WaarBenJij.nu En dan is het alweer bijna carnavals vakantie - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Silke Minnema - WaarBenJij.nu

En dan is het alweer bijna carnavals vakantie

Blijf op de hoogte en volg Silke

26 Februari 2014 | Aruba, Oranjestad

En dan is de tijd van de carnaval echt aangebroken. Iedereen is er druk mee bezig en de andere zaken zijn ook even minder belangrijk. Op zaterdag hebben we meegelopen met de kinderparade waar de basisschool aan mee deed. Ik had een groepje van vier kinderen waar ik op moest letten deze dag. Het begon al een beetje hectisch omdat, ja je raadt het al, de auto met de koets te laat was.
En de avond van te voren was de tijd ook met een uur vervroegd dus moest er gehaast worden. Wij konden met z'n allen in een busje die ons naar het begin punt zou brengen, maar ook dit verliep niet helemaal soepel. We waren verkeerd gereden waardoor we midden in een wei aankwamen. Er was geen tijd om nog terug te gaan dus zijn we vanaf daar gaan lopen. Eenmaal bij het beginpunt aangekomen was de parade al begonnen en moesten we onze plek zoeken en beginnen.
Na deze start verliep het allemaal beter. Alle kinderen hadden mooie jurken of pakken aan deze waren allemaal in het thema Schakel goes Royal, dus prinsessen en prinsen kleding. Deze parade heeft 5 uur geduurd. Het was echt heel leuk om eens mee te lopen met een parade, maar het duurde toch wel erg lang. De afstand die moest worden afgelegd was erg kort maar omdat we veel stil stonden duurde dit lang. Ook voor de meeste kinderen was de parade wel erg lang en we hebben te horen gekregen dat ze allemaal heerlijk hebben geslapen.
Wij hadden wel erg veel last van onze voeten door het lange lopen, en natuurlijk hadden wij geen wandelschoenen aan. ’s Avonds was er de lichtjes parade, er wordt gezegd als je niet bij deze parade bent mag je van het eiland worden afgestuurd. Dus wij moesten hier natuurlijk naar toe. Een grote groep van Perle d’or had zich verzameld langs de weg, wij hebben ons daar om half 10 nog bij aangesloten.
Wij dachten dat we hierdoor niet zo lang hoefde te wachten, alleen was dit niet helemaal waar… Want om 12 uur kwam de parade pas langs, we stonden er dus nu hielden we ook vol. Het was leuk om te zien dat al die mensen die meededen zo enthousiast waren, ook al waren ze al uren bezig. Het carnaval is hier wel echt anders dan in Nederland, hier zijn niet van die grote wagens maar vooral veel mensen die er tussen lopen en muziekwagens.

En deze week zijn we dan echt begonnen met salsa dansen! Deze lessen duren 1,5 uur en hierbij hebben we voornamelijk de basisstapjes gedaan. Wij als stijve Nederlanders konden de pasjes wel uitvoeren na een aantal keer oefenen maar de soepele heupbewegingen zitten er nog niet helemaal in. We begonnen met stappen naar voren en naar achteren en naar de zijkant. Dit zijn de basispassen die je altijd nodig hebt binnen salsa dansen dus die moeten goed zijn. We waren met een groot aantal vrouwen dus waren er wat mannen bij gevraagd zodat we goed konden oefenen. Er werd steeds doorgedraaid met partner dus je oefende steeds met een ander. Het was in het begin wel even wennen dat je met allerlei vreemden aan het dansen was, maar dit ging al snel beter. Alleen de soepele heupjes moeten er nog even komen. Maar wie weet over 6 weken…
Na de salsa lessen zijn we snel weer naar huis gegaan omdat we een strand feestje hadden waar we heen zouden gaan. Twee jongens die naar huis gingen hadden dit feestje georganiseerd. Als er in Nederland een strandfeest wordt gegeven wordt er wat zand neergelegd en dat was het. Maar dit was gewoon echt op het strand, ook leuk om dat eens mee te maken.

Ik heb het ook al lange tijd over duiken, dan is het nu ook eindelijk zover. Volgende week hebben we vakantie en dan hebben we onze lessen namelijk op 3,4 en 7 maart en als het goed is na deze lessen onze paddi, dan kunnen we zelfstandig duiken. Ook in Curaçao kunnen we daar gaan duiken, we hebben namelijk onze reis naar Curaçao ook geboekt! Dinsdag 22 maart tot zaterdag 26 maart gaan wij, Emma, Pleun en ik hier naar toe.
Dit wordt onze vakantie, ook al hebben we hier geen verkeerd leven. Het is toch ook lekker om naar een ander eiland te zien en hier wat van te zien. De kans is natuurlijk ook niet zo heel groot dat ik hier nog een keer zal komen.

Deze week ben ik begonnen met de grote opdracht het Pedagogische klimaat, hierbij is het de bedoeling dat je binnen 7 weken de sfeer in een klas verbeterd. Dit is best wel een lastige opdracht maar als deze klaar is is een groot deel van de opdrachten die hier gedaan moeten worden klaar.
Aankomende vrijdagnacht is er een pyjama parade, het is hetzelfde als de carnavals parade maar nu in je pyjama…. Ik ben benieuwd wat dit zal gaan worden. In mijn volgende verslag zullen jullie hier meer over horen.

Ik vind het wel apart om vanuit Nederland allerlei dingen te horen hoe het er gaat. Het is zo apart dat het leven wat je in Nederland had gewoon doorgaat, en dat je hier voor een korte tijd een soort van nieuw leven opbouwt. Dit klinkt misschien wat apart maar alles wat je nu hier doet is normaal geworden en met de dingen in Nederland ben je niet meer zo betrokken.
Ik hoorde dat het weer in Nederland ook wat beter is, dat scheelt wat als ik weer met zon foto’s aan kom zetten ha ha.

Iedereen nog een hele fijne week en tot het volgende verslag.

Liefs

• 26 Februari 2014 - 15:21

Henkenleidavandoorn Ziggo.nl:

Leuk verslag,over twee dagen begint hier carnaval, maar leuk voor jullie om te kunnen vergelijken en te beleven, groetjes aan pleuntje ,liefs

• 26 Februari 2014 - 18:59

Bettine:

Hoi silke,

Weer een leuk verslag van je. Wat doen jullie toch leuke dingen daar, daar kun je later altijd goed op terug kijken. Ik heb alleen van Pleun gehoord dat jullie in april naar Curaçao gaan. Heel veel plezier met je duikcursus.

groetjes Bettine